Prezentare Istoric Galerie Evenimente Relatii cu publicul Olimpici Parteneri Contact
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  

 

             In primul an scolar au fost organizate sase auditii muzicale.

           Au fost cumparate primele 80 de volume de carti, 220 partituri si 30 discuri micro cu piese simfonice, care au constituit inceputurile activitatii bibliotecii scolii.

           Primul director al institutiei doar pentru o luna, a fost numit Dudas Iuliu, apoi Ecaterina Vida din 1958 pana in 1973.

           Odata cu inceperea celui de al doilea an scolar (1959-1960) activitatea din institutie s-a diversificat. Astfel numarul de cadre si de sectii s-a extins: la coarde sunt cinci catedre de vioara , 0,5 violoncel, 5,5 catedre de pian, 0,5 catedra instrumente de suflat, 1 catedra arta plastica, 1,5 educatie muzicala.

           S-au primit prin transfer un pian si o pianina de la Scoala de Muzica din Cluj si prin contributia parintilor s-a cumparat un pian de concert, un clarinet si un magnetofon. Din bugetul alocat scolii, pentru sectia de vioara s-au cumparat 11 viori. Pentru biblioteca s-au achizitionat 125 volume si 130 partituri.

           in al treilea an de existenta (1960-1961) se infiinteaza primele doua clase de cultura generala, ceea ce a contribuit la imbunatatirea muncii elevilor, deoarece orele de instrument sunt incluse in orar in continuarea orelor de curs. Din lipsa spatiului cursurile claselor de cultura generala au functionat in localul Scolii Generale nr. 1 (Scoala de pe Podul Viilor).

           Din anul scolar 1961-1962 scoala va avea un local propriu pe str. Petofi
nr. 2. in acest fel, spatiul necesar este in parte rezolvat si instruirea se va desfasura in conditii mai bune. Noul sediu are 17 sali, din care trei sali pentru invatamantul de cultura generala, trei sali pentru pian, patru pentru sali vioara, o sala educatie muzicala, doua sali pentru arta plastica, un secretariat si contabilitate, directiune, sala profesorala si sala festiva pentru orchestra, cor si auditii. Nerezolvat ramane spatiul necesar pentru o clasa de cultura generala.

           Numarul catedrelor a crescut astfel: la pian 11 catedre, 12 la coarde, una la instrumente de suflat, doua de educatie muzicala, una de arte plastice si patru clase de cultura generala.

           Preocuparea conducerii s-a axat in continuare pe dotarea cu mobilier, table scolare, volume de carti si partituri. Pentru asigurarea spatiului, o clasa de cultura generala si o clasa de la catedra de suflat vor functiona in cladirea Scolii Populare de Arta.

           An de an conditiile desfasurarii procesului educativ s-au imbunatatit prin dotarea bazei tehnico-materiale si cresterea numarului catedrelor de specialitati. Din 1966 Scoala de Muzica si Arte Plastice in urma meritelor deosebite in procesul instructiv-educativ, devine Liceul de Muzica si Arte Plastice.

           Anul scolar 1968-1969 si-a deschis portile pentru elevi intr-o cladire noua care era formata din 16 sali de clasa, laboratoare de fizica, unul de chimie, doua ateliere de arta plastica, 13 sali de instrument, doua sali de teorie solfegii, o sala festiva.

           in anul1973 doamna Ecaterina Vida s-a pensionat, continuatorul activitatii prodigioase al liceului fiind prof. Nicolae Ionescu (director), secondat de Dora Valeanu director adjunct. Dintre realizarile importante ale acestei conduceri mentionam infiintarea internatului in 1978 in Piata Libertatii nr. 6, cu o capacitate de 100 de locuri, fiind dotat cu toate facilitatile necesare unor conditii optime de cazare si studiu. Sub atenta grija a domnilor pedagogi prof. Cornel Dudinszki, de la infiintare pana in 1990, si apoi a doamnei Maria Pocol din 1991-1994, elevilor interni le-a fost asigurat un program adecvat ce a cuprins intreaga activitate de invatare si relaxare: prezenta la cursuri, program de meditatii si invatare, program de studiu la instrument, participare la manifestari cultural-artistice organizate in scoala si localitate. Masa era servita la cantina Liceului Sanitar, situat in apropierea internatului si a liceului. Personalul de intretinere angajat a asigurat buna functionare a internatului.

 

hit counter html code